Tur i oturen

Standard

Nu har jag nog ringt vartenda journalarkiv och vårdcentral där min BVC-journal kan ha funnits. Ingen kan hitta den. Alla har ringt tillbaka dagen efter och sagt att de inte har den och hänvisat mig vidare. När jag sedan började ringa till samma personer igen så insåg vi att ingen vet var den finns. Tur att mamma är så ordentlig och har sparat mitt vaccinationskort. Jag kommer att behöva det.

Jag försöker plugga till vindkrafttentan på fredag men det går sådär. Jag har börjat läsa två bloggar om tjejer som har flyttat till USA och Kanada för att leva med sina män och jag har svårt att slita mig. Kanske för att jag just har börjat läsa dem och vill läsa så mycket som möjligt så att jag förstår hur de hamnade där och hur det har gått/går för dem att komma in i det och känna sig som hemma. Jag försöker verkligen föreställa mig hur det kommer att bli men det är jättesvårt. Jag tror jag har börjat med ställtiden för den här händelsen i mitt liv i alla fall och det känns ganska skönt.

Leave a Reply

