På väg till Stockholm

Standard

Nu sitter jag på bussen på väg till Stockholm igen. Denna gång blir det bara en kort visit, jag ska på min läkarundersökning för visumet imorgon. Ska bli så skönt att få det gjort, då är det en sak till jag kan checka av från listan och den sista att checka av innan min visum intervju. Det känns så konstigt att det snart är över. Peppar peppar ta i trä, jag vill inte jinxa det och sabba något innan eller på intervjun. Men tänk att hela den här processen startade jag och Nick i januari i år när vi gifte oss. Då hade vi redan hunnit kolla under hösten och undersökt vilket sorts visum som skulle passa oss bäst. Vi hade att välja på fästmö-visum eller det vi gör nu. Hade vi gjort det andra så hade det tagit ungefär lika lång tid och sen när jag hade haft det så hade jag och Nick haft 3 månader på oss att gifta oss och sedan hade jag varit fast i USA på obestämd tid medan jag hade fått vänta på mitt green-card. 

Jag är glad att vi valde att göra det på det här sättet men hela 2012 har varit så otroligt intensivt och det har varit så mycket pappersarbete och Nick har lagt ner otroligt mycket tid på att se till att vi har fyllt i alla papper på rätt sätt eftersom att vi har gjort allt själva och inte anlitat en advokat. Det hade kostat skjortan och det här kommer att bli dyrt nog ändå. Och vissa gånger så har jag bara skrikit rätt ut efter att ha fyllt i samma papper 20 gånger och Nick ännu en gång hittar något jag kan fylla på ett annat sätt som kanske är rätt. Men nu kan jag äntligen se ljuset i tunneln efter månader av hårt arbete och jag är så lycklig och förväntansfull. Och så otroligt tacksam att Nick har stått ut med mig och mina utbrott de här månaderna. Han har gjort ett kanon jobb, he’s ,my superman! :)

Leave a Reply

