Läkarundersökning – Check!

Standard

Äntligen! Gud så skönt att det äntligen är klart. Nu är det bara visumintervjun kvar. Läkarundersökningen gick jättebra, allt såg bra ut och jag behövde inte ta några extra vaccinationer, jag har allt jag behöver! Yes! Jag fick till och med med mig ett brev från läkaren som jag kan lämna över till mitt framtida försäkringsbolag så att de får se att jag har alla vaccinationer som jag behöver. Känns skönt, en sak som jag inte kommer att behöva fixa i framtiden. Han var väldigt trevlig förresten, hade nog skapat en oförtjänt dålig bild av honom i huvudet. Men det var nog bara för att jag har varit så nervös.

Nu sitter jag på Arlanda och ska plugga några timmar, sen ska jag äta nån god middag innan jag sätter mig på flyget hem till Umeå :) Där väntar en helg i Sävar med familjen och farmor och farfar som nog just har landat.

One response »

  1. Det är så roligt att få läsa allt du haft för dig och jag vill bara säga att allt kommer gå susen i Texas. Trots allt har du faktiskt gjort det här förut (när du bodde i Italien) och du kommer inte behöva känna dig helt ensam i ett främmande land, då du har Nick där med dig :) Och mig som du kan ringa när du än behöver! Förstår att du är nostalgisk och nervös, lovar det var jag också, men man kommer in i det hyfsat snabbt, and thank god for skype! Är glad att hela processen snart är över och att ni snart kommer kunna få genomföra er plan. Allt kommer gå bra på visa intervjun :)
    Har också en fråga om att söka visum för Daniel, eftersom han vill komma och bo med mig i Sverige. är det möjligt att söka visum för att han ska komma och bo hos mig och sedan, när han väl är här och vi kunnat kolla upp var han kan jobba, att söka arbetsvisum?

Leave a Reply

