Ledig dag

Standard

Image

Idag har jag varit ledig. Ingen skola, ingen kurs. Det är det bästa med att skriva tenta, att man ibland får en ledig dag eller två innan nästa kurs. Så jag tog sovmorgon och åt frukost i lugn och ro. Sen tog jag en promenad ner till stan och gick och kollade på alla julsaker i affärerna och kände mig lite ledsen över att jag inte kan köpa en enda sak för jag ska ändå åka snart. Det finns så mycket fint! Sen gick jag och för att hämta min cykel utanför yogastudion och den stod kvar! Yay! Det gjorde min dag. Har mått lite dåligt över att jag inte har haft tid att gå och hämta den men desto gladare blev jag när den stod där jag lämnade den för 2 veckor sen!

Resten av dagen har jag bara gjort sånt som jag har tänkt att jag vill göra under hösten men aldrig tagit mig tid att göra. Som att sy fast knappar på koftan jag fått av mormor och på den jag stickade för flera år sedan. Och så har jag kokat aroniasaft. Nick sa att den smakar gott, själv dricker jag mormors blåbärssaft :)

Image

2 responses »

Leave a Reply

