Approved!

Standard

Image

Äntligen äntligen äntligen!!! Nu är det gjort!

Vi gick upp halv 7 imorse för jag ville så gärna vara i tid vid ambassaden. Alla som jag har pratat med har sagt att de har fått stå i kö utanför ambassaden innan de ens har fått komma in och jag ville absolut inte vara sen. Känns som en dum anledning till att det skulle ha kunnat dra ut på tiden.

Så tidigt var jag där. Det var några stycken, kanske 10 som stod i en kö vid en skylt där det stod “Non-immigrant”. Där ska jag ju inte stå tänkte jag och gick och knackade på vakthuset. Han undrade varför jag var där och jag sa att jag ansöker om en immigrant visum och han pekade på en annan skylt. Så där fick jag stå helt själv och frysa. Sen efter en kvart ungefär så ropade han på mig och jag fick komma in och gå genom säkerthetskontrollen. Sen när jag kom in på ambassaden så fick jag gå till “Window G” och vänta tills det kom en svensk kille och kollade igenom alla mina papper och så fick jag skriva mitt namn och adress på ett stort kuvert och sätta på alla frimärken jag hade med mig. Sen sa han att jag kunde sitta ner och vänta på att de skulle ropa upp mitt namn för min intervju. Så jag satt och väntade och väntade i ungefär en timme. Och usch så nervös jag va. Känns som att allt hängde liksom på idag och på dem. Att de skulle godkänna mig. Tillslut ropade en kvinna upp mitt namn och jag fick gå fram till ett annat fönster. Jag fick börja med att he upp höger hand och svära att all information som jag hade skickat in och som vi nu skulle gå igenom var sann.. Scary! Men allt var ju sant så det var ju inget att oroa sig för egentligen. Sen tog de mina fingeravtryck igen.. typ den tionde gången de gör det. Sen började hon ställa frågor. Var träffades ni? När blev ni tillsammans? Hur länge var ni i Italien? Vad har han pluggat? Var kommer han ifrån? Och så vidare.. Till slut frågade hon om jag hade några kort med mig och jag sa att jag inte hade några i amerikanskt format för jag trodde hon pratade om passfoton för visumet men hon menade kort på mig och Nick. Men det hade jag ju inte, eller ute i farfars bil där kameran var. Sen så sa hon “We have all the papers and you will be approved. The visa will be sent to you in to weeks” Wiho!!!!! Så nu är det klart och jag känner mig så otroligt lättad! Snart ska jag och farmor åka in till stan för att äta lunch och jag ska fira!!! :D

2 responses »

  1. Grattis Grattis! :D
    Vi önskar ju självklart att ni stannar här så länge som bara möjligt, men förstår att USA känns som rätt val nu. Vet själv hur det va att stå i den där kön, eller den andra var det ju, men ja Scary minst sagt!
    Kram / Gabbi med familj

    • Tack :D Jaa, det var från Micke jag hörde att det kunde vara lång kö men nu gick det ju ganska snabbt eftersom att jag lyssnade på honom och var där så tidigt :) Hur känns det att vara tillbaka, jag hoppas att vi får träffa dig snart så du får berätta hur du har haft det :) Kram

Leave a Reply

