Christmas lights

Standard

Okej, det förra inlägget verkar inte fungera så jag skriver ett nytt. Här kommer alltså lite bilder från Nicks familjs hus och deras granne. När vi satt på planet och flög in över Houston så såg jag en massa långa rader av ljus. Först förstod jag inte vad det var men efter ett tag så kom jag på att det måste vara julbelysning. Det var överallt! Och sen när vi körde in på Nicks kvarter så var det jättemycket. Tyckte jag då. Jag kanske överdriver lite men det är mer än hemma i alla fall. Och det finns vissa hus som har ännu mer. De som verkligen har gått all out. En del har till och med uppblåsbara tomtar och snögubbar. Men de flesta har bara en massa lampor och massa gubbar i trä. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men jag nu när jag är här så tycker jag att det är ganska fint! Det är liksom det enda sättet att veta om att det snart är jul. Det är inte en halvmeter snö utanför dörren. För en vecka sen skulle jag ha sagt att det var jättetacky. Men nu känns det mest mysigt!

Image

Hela julkrubban utanför Nicks familjs hus.

O

Nicks familjs hus.

Image

Grannarnas hus.

Visst är renarna gulliga?? Nu har det börjat bli kallt här också. Det känns skönt. Då kan man dra på sig långärmade mysiga tröjor istället för att springa runt i shorts och svettas. Det är fortfarande soligt och fint ute, bara kyligt.

One response »

Leave a Reply

