Pepparkakshus

Standard

Jag tycker att huset som vi bor i just nu ser ut som ett pepparkakshus. Vi bor i Nicks kompis Alexs hus för tillfället. Eller huset som han hyr tillsammans med 3 andra killar. Tror jag, det är så många jag har träffat hittills i alla fall. Alex och Nicks bror är ute i bergen och undersöker stenar. Alex är geolog och Nicks bror studerar geologi. Så Alex sa att vi får bo i hans rum medans han är borta. Himla snällt tycker jag! Idag eller imorgon ska familjen, vars hus vi kanske ska bo i komma in till Austin så att vi får träffa dem. Jag hoppas verkligen att det går bra och att vi får bo i deras hus. Huset vi bor i nu är bara en och en halv kilometer från där de sa att huset ligger så igår så tog jag och Nick en joggingtur runt i kvarteren där borta. Och det ser jättemysigt ut. Inget speciellt, men ett vanligt kvarter. Jag var rädd att det skulle vara jättesunkigt och kanske ett lite sämre kvarter. Jag vill inte behöva vara orolig varje gång Nick inte är hemma. Men det såg bra ut :)

Igår kväll åkte vi till Nicks farföräldrar norr om Austin och åt middag där. Vi är så trött på kvällarna nu för tiden, vi är nog inte riktigt av med jetlaggen än, så vi sov över där. Jag har fått höra en massa historier från när Nick var liten :) Och imorse när vi vaknade så var det frost ute. Men nu är det ganska varmt, man klarar sig utan jacka i alla fall.

Haha, och igår kväll fick jag till och med Nick att skriva en lista med mig över saker vi måste göra idag. Jag ska bland annat skaffa ett sim-kort. Det kommer tyvärr inte att bli till BlackBerryn för den är fortfarande låst till AT&T till i mars. Men jag ska få ta den mobilen som Nick har nu och så ska han ta BlackBerryn. Det ska bli skönt att få en mobil som fungerar här, så jag kan ringa Nick när jag vill!

Jag vet att det är Lucia idag, men det märker man inte här. Känns som att det här blir en december utan svenska traditioner. Men det känns inte så dumt det heller. Jag hann ju med både snö, adventsfirande och julbord innan vi åkte från Sverige. Och jag har ju bara varit här en vecka än så länge. Hade jag varit här längre kanske det hade känts jobbigare. Men jag sa till mig själv innan jag for att jag ska försöka ge det här en riktig chans. Alltså försöka att inte jämföra med Sverige så mycket utan mer ta det för vad det är. Än så länge går det bra men det är ju bara början. Jag hoppas i alla fall att ni har haft en fin Lucia allihopa! :)

Image

Pepparkakshuset

Image

Mer juldekorationer

Image

Ännu mer.

Image

Det kom som en nyhet för mig men tydligen så passar flamingos som juldekorationer.

One response »

  1. Huset ser ju mysigt ut :) Vad är adressen till det och det ställe ni ev. ska bo på? Kan vara kul att kolla på Google. Du kan ju maila om du inte vill lägga det på bloggen.

Leave a Reply

