Segt

Standard

Dagen började bra. Skrev klart en uppgift till projektledningskursen och sen for vi ut och sprang runt i området. Hittade massa stadsodlingar och blev så himla glad och uppspelt! I Umeå har det gått så himla segt och här finns det en i varje kvarter känns det som. Då hoppade jag upp och ner och tyckte att det finns nog inget bättre ställe på hela denna jord än Austin.

Nu känns allt rättså segt. Nick är trött. Vi hör igenting från mannen som vi hoppas att vi ska få hyra huset av. Han är ute på sin gård och matar sina kor! Jag vill att han ska komma hit nu så vi får veta om vi får bo i huset eller inte. Och om vi vill bo i huset eller inte. Annars måste vi börja leta på riktigt efter något annat. Det känns bara segt att bo i någon annans hus, bara ha en hylla i kylskåpet som inte ens är våran. Så jag hoppas och hoppas att han hör av sig inom den närmaste timmen och säger att han är här. Annars får jag väl skaffa mig lite tålamod och hålla ut till när han bestämmer sig för att han kan träffa oss.

2 responses »

Leave a Reply

