Helgen

Standard

Okej, helgen blev lite annorlunda än vad jag hade tänkt mig men mycket bra :) I fredags kväll när Nick hade kvicknat till åkte vi till södra Austin, vi befinner oss i norra nu, till ett ekokollektiv som skulle ha några band som skulle spela i deras trädgård. Det var jättemysigt, massa folk, intressanta människor och bra musik. Som jag sa tidigare den dagen så sprang vi ju runt och hittade några stadsodlingar och två av killarna som vi träffade då, var med i de sista bandet som spelade. Jag blev faktiskt förvånad när det döck upp människor som jag kände igen. Just nu så känner jag ju nästan ingen så det var kul att det döck upp människor som jag hade träffat förut, även om det bara var i 10 minuter. Haha. Men de spelade riktigt bra, lite Mumford and Sons-stil och det var jättefint med både fiol och cello.

Image

Sen på lördagen så åkte vi till Waco och kollade när Camilas hejade på sin skolas football-lag. De tog sig vidare till State final så nästa helg ska de spela i Dallas.

Image

Sen hade vi tänkt att åka hem men vi ringde till mannen som vi kanske ska få låna huset av. Han var i Austin på fredag kväll och trodde att vi skulle ringa honom. Men det slutade i alla fall med att vi åkte ut till deras gård, mitt ute i ingenstans och brände massa buskar med honom och hans medhjälpare. Haha, intressant man och intressant kväll. Vi stannde till igår kväll så vi hann lära känna dem lite bättre, hans fru och barn också. Vi ska få komma och kolla på huset när de kommer ner till Austin i veckan och bestämma om vi vill bo där eller inte. Jag hoppas att det är fint. För det är inte allt för långt härifrån och jag tycker om området.

2 responses »

Leave a Reply

