Amerikanskt men fint

Standard

Som de flesta av er kanske har hört så blev 27 människor mördade i Newtown i fredags. Det är svårt att förstå hur något sådant kan hända. Men när vi var på football-matchen i lördags så hände något väldigt amerikanskt, men väldigt fint efter matchen. Alla spelarna samlades mitt på planen och gick ner på knä, en del stod runt omkring och lyssnade. Sedan bad de tillsammans för de som dog, de som blev kvar och oss andra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag och Nick har haft åtskilliga samtal om vapenlagarna här i USA. Och även om jag kan förstå några av hans argument så skulle det inte göra mig någonting om de blev förbjudna nu på en gång. Skulle inte ens göra mig någonting om alla försvann från denna jord nu, på en gång. Det skulle kanske till och med vara den bästa dagen i mitt liv. Who knows??

3 responses »

  1. Om de inte hade haft så liberal vapenpolitik så skulle inte alla barn och lärare ha dött. Hoppas att Obama gör något åt vapenlagarna. I skolan ska man väl få vara trygg!

Leave a Reply

