21 december 2012

Standard

Nu är dagen snart över och vi lever fortfarande. Undrar hur det gick för alla som trodde att jorden skulle gå under idag? Någon som har läst något roligt i tidningen?

Idag har vi bara tagit det lugnt, fixat lite med julklappar, skrivit några julkort, hjälpt till att göra iordning allt innan typ 30 cheerleaders skulle komma hit och äta middag och sen suttit ute vid elden och grillat smores.

Imorgon ska jag baka! Och sticka om jag hinner :) Kanske åka till IKEA och köpa svenska grejer, vi får se vad som hinns med. Känns som att allt tar mycket längre tid här. Allt är så långt bort. Vi körde till en affär idag som vi trodde skulle ha de grejerna vi ville köpa för att få reda på, efter vi hade gått igenom hela affären, att de inte hade något av det. Så då var det bara till att gå ut till bilen igen, sätta sig och köra till andra sidan motorvägen till en affär som faktiskt hade några av grejerna. Usch, det går så mycket tid till att bara köra. Fast idag var det kul för jag körde :) Måste bara lära mig hur de tecknar till varandra här. Alltid när Nick står still vid ett trafikljus och vill svänga höger eller vänster, fast han råkar ligga i fel fil och vill fråga personen i bilen bredvid honom om han får köra före honom, så rullar han bara ner rutan, vinkar lite, pekar och mimar någonting och de ler tillbaka och nickar. När jag försökte idag så kollade kvinnan bara på mig, sen fram på motorhuven och tillbaka på mig och såg allmänt förvirrad ut. Jag tittade bedjande över mot Nick, han gjorde någonting och helt plötsligt så förstår kvinnan att jag vill in framför henne. Vet inte vad han gör, men det funkar. Jag måste helt enkelt lära mig amerikanernas bilspråk.

Leave a Reply

