Oflyt

Standard

Jag kanske inte skrev om det men andra dagen vi var och åkte snowboard så ramlade Nick. Han ramlade flera gånger men just den gången så tog han emot sig konstigt och gjorde illa sitt lillfinger på vänster hand. Så vi åkte in till Röda korset som fanns på plats i backen och de sa att den nog bara var stukad och lindade ihop fingret med fingret bredvid. Nick tyckte inte att det kändes så farligt och fortsatte att åka de resterande dagarna och ramlade några gånger till och hade inte fingrarna lindade hela tiden. Jag ville att vi skulle fara till sjukhuset samma eftermiddag men resten av familjen och Nick tyckte vi kunde vänta till vi kom tillbaka hit till Katy. Så idag så sa jag till Nick att nu åker vi till doktorn så de får kolla på fingret. Och tror ni inte att hans lilla finger är brutet? På tre ställen dessutom. Jäkla oflyt. Och bitarna ligger inte på plats och de är inkörda i den mittersta leden i fingret. Så för att Nick ska kunna använda handen och inte få arthritis, vet inte vad det betyder på svenska, kanske reumatism? artros? den som vet får gärna berätta, så måst han opereras och sätta in massa små skruvar som håller bitarna på plats tills det har läkt ihop. Suck.

Jag förstår mig inte på hur saker och ting funkar här. Hade vi varit i Sverige så hade man ju åkt till sjukhuset på en gång eller i alla fall dagen efter. Nu väntade vi typ en vecka. Jag fattar inte och onödigt dyrt blir det också. Fy.

Och just det, hans dator kraschade just.

7 responses »

  1. Men nej vad tråkigt :( artrit antar jag att det är vilket nog betyder att han kommer ha ont om det inte Fixas. Skickar stora kramar :)

  2. Tråkigt att höra Martina. Hörde av Mamma att ni pratat och att Nick är opererad. Vi slår en signal. P.S. Mamma skrev också en kommentar i morse men den blev tydligen censurerad :)

Leave a Reply

