Duracellkanin

Standard

Nick opererades imorse. Vi gick upp halv 5 och så körde jag honom downtown till ett ställe där massa kirurger med mottagningar hyr in sig för att göra sina operationer, Vi var där vid 6 och Nick blev inskriven och sen tog de med sig honom för att förbereda honom för operationen, De sa att jag skulle få komma in och prata med honom innan och att de skulle tala om för mig hur lång tid det skulle ta. Jag satt där ute med några andra och väntade, kollade på Good morning america om alla barn från Newtown som nu ska börja skolan igen och föräldrar som inte vill lämna sina barn själva på skolan längre. Sen ringde jag till Mikkan och pratade med henne och då kom en sjuksköterska ut och frågade om någon hade varit och pratat med mig. Tydligen så hade de tagit Nick före en annan tjej som också skulle bli opererad och de hade glömt att komma ut och berätta det för mig. Hon sa att de snart var färdiga med Nick och att läkaren skulle komma ut och berätta hur det hade gått och sen skulle jag få komma in till Nick när han vaknat.

Haha, han var så rolig. Han skulle försöka skämta hela tiden och var lite groggy. Jag hjälpte honom på med kläderna och så körde vi hem. Det gick faktiskt riktigt bra att köra hem. Det var en hel del trafik och jag var mitt i stan och skulle hitta rätt motorvägar och så. Men vi tog oss hem och bilen är hel :) Jag tror att det var för att Nick definitivt inte kunde köra så då var det bara för mig att göra det, jag hade liksom inget val. Så idag har jag varit Nicks privata chaufför. Och han har varit speedad. Jag vet inte vad som hände. Jag trodde att vi skulle ligga på soffan hela dagen och se på film men han har sprungit runt huset och fixat med sin dator och pratat med folk som kan fixa den. jag har fått be honom att åtminstone hålla upp handen i högläge men han verkar inte så brydd :)

Nu är det bara två veckor kvar tills den här terminen är slut och det känns så himla skönt. Eftersom att det inte är några tentor på de distanskurser jag läser så har jag redan gjort det värsta. Så nu ska bara de sista uppgifterna in och bli godkända :)

2 responses »

Leave a Reply

