Mål för 2013

Standard

På nyårsafton när vi satt i bilen hela dagen från New Mexico till Austin så skrev vi alla upp mål som vi har för 2013. Mål eller nyårslöften, det är väl sak samma men jag tror att det är bättre att ha något att jobba emot än att lova eller ha en deadline för vissa saker. Det lärde jag mig bland annat förra året. Mitt mål då var att ha mitt visum i augusti så att vi skulle kunna flytta i september. Sen ändrades mitt mål till att ha visumet så att vi kunde flytta så fort jag hade avslutat mina kurser i början på november men i verkligheten så hade jag min intervju i mitten på november och flyttade i början på december. Saker går sällan som man tänkt sig och det mesta tar mer tid än vad man tror. Det är vad jag upplever i alla fall. 

Här kommer mina mål för 2013:

  • Träna regelbundet. Detta betyder för mig, minst 2 gånger i veckan. Mer är bra men en bonus och jag gör det för att få mindre ont i ryggen. Det var liksom the story of my life 2012.
  • Göra minst en månad med Fit for Life-menyn. Jag fick boken av min farmor när vi åkte från Stockholm, den är från 80-talet men detta är vad våra vänner Mike och Sofia har pratat om och det var verkligen kul att läsa boken för jag förstod mer av vad de har berätta för oss.
  • Vara klar med alla kurser så att jag kan göra mitt ex-jobb senast våren 2014.
  • Ta Texas-körkort. (Måste bara få mitt greencard först.)
  • Skaffa praktik i Austin.
  • Försöka skaffa sommarjobb i Austin. Annars skaffa sommarjobb hemma i Umeå.
  • Vara hemma på mammas 50-årsdag.
  • Hålla kontakten med vänner och familj hemma i Sverige.
  • Följa med Nick på NVC-möte.
  • Plantera en grönsaks- och örtträdgård.

Och sen ta tag i allt annat som behövs för att bo här. Men de här var de sakerna som jag verkligen vill göra. De andra är mest nödvändiga men kanske inte så roliga saker.

Image

 

Detta är från en inspirerande kväll i september när vi i stadsodlingsgänget hälsade på hos Maria och kollade på hennes kolonilott.

En sådan trädgård vill jag också ha men jag tror jag ska börja lite mindre. Det är dock roligt att man har året runt säsong för odling här i Texas. 

4 responses »

Leave a Reply

