Morgonträning

Standard

Jag har börjat med något som jag aldrig trodde att jag skulle göra, nämligen träna på morgonen. Jag har alltid tyckt att man är knäpp om det första man gör när man vaknar är att fara ut och springa eller gå till gymmet. Jag har alltid hävdat att min kropp inte är i form för att träna förrän tidigast precis innan lunch. Helst innan middagen, det har varit min bästa tid att träna. Det känns liksom rent instinktivt som att då är kroppen redo, den har hunnit värma upp under dagen.

Men nu har jag börjat springa på morgonen. Det har bara gått 10 dagar av det nya året men varannan morgon har jag tagit på mig springkläderna och joggat runt kvarteret direkt på morgonen. Och det känns faktiskt skönt. Då kan jag duscha och göra mig i ordning för dagen när jag kommer hem och så kan jag må bra hela dagen och inte behöva ha i bakhuvudet att “kanske borde jag göra tid för att träna idag”. För det har jag ju redan gjort. Och min rygg känns alltid så bra de dagar som jag har tränat på morgonen. Inga problem alls. Så jag tror att jag måste ta tillbaka allt jag tidigare har sagt om morgonträning. Det är inte så hemskt som jag trodde.

2 responses »

Leave a Reply

