Äventyr

Standard

Idag har jag varit på äventyr. Jag har kört runt i Katy helt själv! och letat efter någonstans där jag kan fylla på mer pengar på min mobil. Så jag har kört runt, runt och spanat utan något resultat tills jag kom på att jag hade sett en skylt inne i HEB (typ som Coop) hos en liten elektroniknisse. Så jag körde ditt och yes, de hade kontantkort. Så jag tog fram mitt kort och skulle betala, men så klart så tog de bara kontanter. Så jag gick in på HEB och köpte en apelsin och tänkte be om 50 dollar tillbaka. Köper min apelsin och frågar hur jag ska göra. Hon undrar om jag har tryckt in min pin och jag förklarar att jag har ett internationellt kort och att jag bara kan göra credit och inte debit. Vilket betydde att jag inte kunde få pengar tillbaka och hon hänvisade mig till automaten. Men åhh, dit ville jag ju inte för då blir det en avgift för att jag använder mitt svenska kort i en automat. Men men, jag tog ut pengar och fick tillslut köpa mitt kontantkort så nu funkar min telefon igen :)

Leave a Reply

