Att röka inomhus

Standard

Igår åkte vi tillbaka till Austin. Vi åkte inte från Katy förrän ganska sent och det tar ungefär två och en halv timme och köra. När vi nästan var framme så såg vi en skylt till Elgin, en annan stad som vi hade hört några prata om så vi tänkte, varför inte åka förbi och se vad det är för ställe? Det var nog en ganska mysig liten stad, svårt att se när det var mörkt ute. Men vi stannade på den gamla gågatan, fint med massa gamla skyltar och var och var annan affär var en antikaffär. Vi hittade en liten bar och gick in och de hade kareoke-night. Alla som var där var så duktiga på att sjunga och alla sjöng country. Fint, det är något som jag verkligen gillar med Texas, musiken. Det enda dåliga var att det var folk som rökte inomhus och usch! Mina ögon började klia och och jag kände mig mer och mer eländig. Tydligen så eländig att en kille ville bjuda oss på drinkar, för han trodde att jag hade tråkigt. Jag höll mig dock till tranbärsjuice eftersom att jag skulle köra!

Imorse kände jag mig än mer eländig, bakis och tog mig inte ur sängen förrän halv 1 då Nick hade kommit hem och gjort lunch. Det måste ha varit cigarettröken blandat med min förkylning som tog musten ur mig. Det är nog bara till att vänja sig, tror det kommer ta lång tid innan Texas förbjuder rökning inomhus i barer.

Nu sitter vi på Flightpath, ett mysigt litet kafé. Vi sitter ute i solen, den värmer skönt.

Image

4 responses »

  1. Farmor Februari 10, 2013. H0ppas ni mår bättre nu. Roligt att se på bilder från er. Vi har varit på Teneriffa en vecka. Varmt och skönt. Sol och 24 grader. Nu i helgen var vi i Dalarna och åkte skidor i Romme Alpin- Det var fint i backarna. Ha det så bra. Hälsa Nick. Farmor och farfar.

    • Hej farmor och farfar! Jaa, vi mar bra nu :) Idag ska jag aka och traffa SWEA, svenska kvinnor har i Austin, det ska bli kul! :) Sol och varme ar harligt, bra att ni passar pa att aka ivag. Ha det sa bra! Kram

Leave a Reply

