Fayette Lake

Standard

Så i lördags åkte jag och Nick till Fayette Lake där det finns en fin sjö och camping. Vi kom dit kanske en halvtimme innan det blev mörkt så vi fick skynda oss att sätta upp tältet och sen sprang vi ner till sjön (bara 100 meter eller så) och kollade på solnedgången. Det var så vackert!

Image

Image

Det var verkligen ett jättefint område och det finns vandringsleder och sånt på området. Och många olika djur. De som sköter om stället och bor där året runt sa att de ser örnar och bobcats (typ lodjur tror jag) nästan varje dag. Vi gick en sväng just runt våran campingplats och hittade jättefina stugor så nu funderar vi på att planera en helg tillsammans med hela Nicks familj för det här stället ligger som mitt emellan var alla bor så det skulle vara perfekt.

Image

Image

Image

Sen när det nästan var mörkt så följde jag med Nick och fiskade men jag oroade mig mer över alla spindlar som Nick pekade på så efter typ 10 minuter så gav jag upp och gick tillbaka upp till våran camping plats och flyttade vårat tält lite längre ut från trädena. Var inte så sugen på att springa rakt in i nån supergiftig spindel. Sen grillade vi och kollade på stjärnorna och lyssnade på alla djuren ute i skogen. Det blev ganska kallt på natten och nästa gång ska jag definitivt ha med mig liggunderlag. Men gud så mysigt det var!

Sen igår så fiskade Nick en stund på morgonen och så gjorde vi oss iordning och åkte till Nicks farbror och faster och åt lunch med Nicks farföräldrar. Det var trevligt och det bästa var att få en husesyn av deras nya hus som de håller på att bygga på samma tomt. Kommer nog bli riktigt häftigt när det är klart. Och så var det ju superbowl igår kväll också, riktigt spännande där ett tag men vi var så trötta efter vår natt i tältet av vi for hem när det var kanske 10 minuter kvar (utan stopptid, vilket betyder att det kommer ta mycket längre tid att spela). Så det var vår helg och nu har veckan dragit igång igen med plugg, plugg, plugg.

6 responses »

Leave a Reply

