Apelsiner

Standard

ImageIdag har Nick och jag plockat apelsiner i hans farmors trädgård. Hela trädet var verkligen fullt av stora fina apelsiner. Jag blir så glad bara av att tänka på det. Tänk om vi kunde ha apelsinträd i Sverige också, då skulle jag plantera ett på en gång. Vi plockade och plockade. Nick var till och med inne i trädet för att få tag på alla. Jag tror inte att vi lämnade en enda apelsin.

Image

ImageTillslut hade vi plockat så här många apelsiner:

ImageOch nu tänker jag inte dricka något annat än apelsinjuice tills jag åker hem för den är så söt och god. Det går inte att jämföra med köpt juice!

Image

3 responses »

Leave a Reply

