Surf i Padre Island

Standard

Nick är och surfar! Hans startsida på datorn är ju en sida med massa surfcams för Texas. Att surfa i Texas är inte riktigt samma sak som på många andra ställen. Man måste som passa in de gånger (dagar, timmar) som det är vågor och fara dit då för att surfa. Allra bäst är det om det är hurricane warning någonstans, det brukar Nick gilla för då brukar det ofta bli bra surf i Texas. Och nu hade han hört att det skulle vara bra surf så han körde ner till South Padre igår och tältade på stranden. Imorse var det tydligen “over head” vågor och han hann surfa en massa och när jag pratade med honom så hade vinden vänt och vågorna var mindre. Så han skulle äta något och vänta ett litet tag för att se om de blev bättre igen och annars skulle han köra hem. Jag vill också åka till South Padre och surfa! Inte för att jag kan än, så här såg det ut sommaren 2012:

Image

ImageImage

Image

Image

Image

Image

Image

Haha jag vet, jag ser skitskraj och okoordinerad ut på alla kort förutom de där jag har problem med allt saltvatten som åker in i ögon och näsa. Men det är ändå kul och i sommar ska jag lära mig! Så det är bara att hoppas på att det blir mycket bra surfväder i sommar :)

2 responses »

Leave a Reply

