Vårtecken

Standard

De senaste dagarna så känns det faktiskt att det är vår. Jag är fortfarande lite rädd att det ska komma någon köldknäpp men, varför ska jag göra det egentligen? Lika bra att njuta när våren faktiskt är på G. De saker som jag har tänkt på de senaste dagarna och som framkallar ett litet leende på mina läppar är:

1.

Image

De här vårblommorna vid min mosters vägg.

2. Det regnar istället för att snöa. (Regn är ju inte jättekul men som Per sa, då dammar det ju inte i alla fall.)

3. Idag så var allt grus bortsopat från cykel- och gångvägarna.

4. Det är ljust ute till sent på kvällen och om man vaknar till tidigt på morgonen (innan det är dags att gå upp) så är det ljust ute.

5. Jag såg tussilago när jag cyklade hem från universitetet igår.

Och en massa andra grejer, men dessa njuter jag verkligen av :) Vad har ni sett för vårtecken?

Och just det, Nick har en blogg där han har tänkt att posta mycket av det han skriver. Den heter Last words before I live och jag tror att han blir jätteglad om ni läser, kommenterar och ger feedback/ställer frågor :)

2 responses »

Leave a Reply

