Konsten att göra nästan ingenting

Standard

Jag njuter verkligen av livet just nu. Det är så himla skönt att vara hemma i Sverige och bara plugga 100% och inte 125 eller 150%. Jag har verkligen tid att läsa och göra uppgifter, reflektera och låta saker och ting sjunka in. Äntligen! Tur att det hände någon gång då detta troligen är den sista kursen jag läser innan projektkurs och examensarbetet väntar. 

De dagar jag tränar (försöker träna tisdag, torsdag) så kommer jag inte hem förrän vid 19 eller strax efter. Så när jag har duschat och lagat/ätit middag är klockan ofta långt över 8. Då är det så himla skönt att bara sätta sig ner och läsa några bloggar och kolla runt vad som händer ute i världen. Det finns ingen stress att göra någonting, ingen man ska skynda iväg och träffa, ingenting som måste göras. Jag kan lägga mig tidigt och läsa en bra bok. Jag tror faktiskt att jag ska göra just det. God natt!

P.S. Här är några av de bra och tänkvärda sakerna jag har läst och sett de senaste dagarna:

1. Det är dags att sluta sjunga

2. Måste alla höras och synas hela tiden? 

3. I will not let an exam result decide my fate

One response »

Leave a Reply

