5 år senare

Standard

Nu har jag äntligen stickat klart min kofta som jag började på för 5 år sedan. Det är det som är så roligt med att sticka. Man börjar på någonting och antingen så har man mycket motivation och tid och så går det jättefort att avsluta projektet. Eller så kan man ta fram det lite då och då när man har tid och lust och jobba på det då. Jag började på den här koftan innan jag for till Italien. Sen tappade jag bort den ett tag, hittade den några år senare och förstod inte hur jag skulle läsa mönstret längre, stickade ärmarna och la undan det igen. Sen nu när jag skulle åka till USA så bestämde jag mig för att ta med mig det. Och blev äntligen färdig. Men de höger och vänster sida har blivit olika, för jag har läst mönstret olika. Men så går det när man väntar 5 år innan man avslutar ett projekt. Men jag tycker att den blev fin och jag är glad att den är klar.

Image

Image

Image

Mönstret är från DROPS. Det som jag gillar med dem är att alla mönster finns att skriva ut gratis, och de har mycket att välja på :)

2 responses »

    • Joo :) Eller om du tycker att det är kul så lär man sig fort mer och mer :) Vi kan ju sticka tillsammans i sommar, det är bara synd att det är så varmt i Texas att man väldigt sällan behöver stickade kläder :P

Leave a Reply

