Internship och teoriprov

Standard

Så den här veckan började bra! Behövde verkligen det för det känns som att jag har sprungit i världens uppförsbacke de senaste veckorna. Behövde verkligen något som gick som jag ville.

Så måndagen var min favvodag på hela veckan. I lördags kväll kollade jag in på ett företags hemsida som jag har hållt lite koll på. Blev tipsad om företaget av en rekryterare som jag träffade tidigare i vår här i Austin. De hade ett internship utlagt när jag kom hem till Sverige men jag var för seg med att ansöka. Men nu när jag var in så fanns det igen och jag skickade in en ansökan. Och i måndags så mailade jag rekryteraren och hörde om han kunde lägga in ett gott ord för mig (han känner CEOn). Och han mailade tillbaka och sa att han gärna skulle göra det plus att han skickade mailet till mig med så jag fick se vad han skrivit :) Så det var det första som var bra med måndagen!

Det andra var att jag kunde få ett bevis på att jag är jag notarized så jag kunde ta teoriprovet. Och jag klarade det! Step one till körkortet är avklarat.

Och det tredje var att ett annat företag som jag mailade i våras, hörde av sig. Hon höll på att städa ur sin inkorg och såg mitt mail igen och nu behövde de en intern.

Och jag var där igår på intervju och börjar imorgon. Ska bara jobba 2-3 dagar i veckan, för minimum wage, men de jobbar med sånt som jag pluggar och även om jag bara kommer att göra kontorsarbete och svara i telefon så känns det ändå kul att få jobba någonstans där de håller på med sådant som jag är intresserad av att jobba med i framtiden :)

Och det andra företaget har jag en första telefonintervju med imorgon så wish me good luck!

6 responses »

  1. Grattis till både teorin och internship! Måste också ta itu med nåt sånt i höst när jag bara ska plugga på distans.. Det är ju en superbra grej att ha på cv:et samt möjlighet till jobb när du är klar med utbildningen också eftersom det är sånt du vill jobba med som jag har förstått det?

    • Tack :) Jaa det var därför jag tog det :) Det känns roligt att bara få vara runt omkring och höra hur de tänker och resonerar och man kan ju lära sig mycket från det. Jag tror att det finns ganska så många internships bara du kollar runt :)

Leave a Reply

