Att misslyckas och komma igen

Standard

Jag ger nästan aldrig upp. Eller jag brukade nästan aldrig ge upp. Läste ut böcker även om de var skittråkiga, tentade om flervarren typ 4 gånger innan jag klarade den. MEN, jag gav inte upp jag gjorde det. Idag missade jag ett webinar för ett av mina jobb, för tiden var angiven som 3:00 pm edt. Så 10 i 3 var jag inloggad på hemsidan och klickade på länken, men allt som kom upp var “unavailable”. För vi bor i Texas och här är det cdt, central daylight time. Suck! Jag blir knäpp på att så små grejer kan sabba saker. Det är verkligen nyttigt att flytta till ett helt nytt land för man får erkänna när man inte vet/kan sånna här småsaker och jag börjar bli bättre och bättre på att hantera det. Jag säger inte längre, “mhmm, jag förstår/vet precis vad du menar”. Jag får helt enkelt säga att jag inte har en aning och be människor förklara.

Man kanske inte kan kalla de här grejerna misslyckanden men de känns i alla fall som små kullar och jag jobbar i uppförsbacke. Omtentan i kraftvärmesystem har hängt över mitt huvud länge men idag efter att ha halvpluggat hela dagen och önskat att jag kunde göra något annat och haft halv panik över att det bara är 2 veckor kvar, så bestämde jag mig för att kolla examenskraven. Och jag har redan tillräckligt med avancerade kurser, till och med fler än vad jag behöver. Så nu har jag mailat mina programansvarige och frågat vilka kurser de tycker verkar bäst av några som fortfarande tillåter sen anmälan på antagning.se. Så nu jobbar jag mig runt kullen istället för över den och jag tror att det kommer att kräva mindre energi, åtminstone mentalt.

Utöver detta så är jag förkyld, det är nog därför allt känns jobbigt. När jag vaknade imorse och försökte förklara för Nick hur jag känner mig så kom jag att tänka på den här reklamfilmen. Kommer ni ihåg den?

4 responses »

Leave a Reply

