Vardag

Standard

Det känns äntligen som att jag börjar få en vardag här i Austin. Jag jobbar mina dagar och är ledig lite, väntar fortfarande på att få veta om jag kom in på kurserna som jag gjorde sen anmälan till. Men hoppas det kommer snart för nu är det inte så länge kvar tills terminen börjar.

Jag trivs bra här borta :) Förutom när jag diskuterar energi och miljö med människor. Inte på ställena där jag jobbar men med folk jag träffar. Känns typ som att jag står och säger “Jo, jorden är faktiskt rund” och allt jag får tillbaka är “Nej, är du dum eller, jorden är platt, det vet ju alla”. Såna tillfällen känns det som att jag flyttade till helt fel land och jag längtar hem till Sverige. Men på den ljusa sidan så fick jag starta en discussion post idag på mitt ena internship (miniseger!!! :D) och den blev godkänd på en gång, behövde inte ändra ett enda ord. Har varit rånojig över att kommentera och diskutera på deras hemsida, vill att allt ska vara perfekt, men än så länge verkar de nöjda i alla fall. Och det känns som att jag får mer och mer rutin och nu känns det inte så jobbigt och nervöst längre.

Mer då.. Nadja har flyttat till Austin. Och jag är så glad! Äntligen någon som bor nära som jag kan hitta på saker med :) Ikväll ska vi käka middag med Emma, ska bli roligt! Då kan jag avreagera mig om alla “jorden är platt”-amerikaner. Men livet rullar på här borta också. Hoppas att allt är bra hemma i Sverige.

 

 

 

 

 

6 responses »

  1. Skönt att det rullar på Martina. Jätteroligt att du fick inlägget godkännt. Kan man prenumerera på det du skriver på något sätt? Hoppas vi kan höras på Skype i helgen.
    Kram

  2. Jorden är rund här hemma. Och Sverige finns kvar om det blir för platt där borta. Kul att du har lite svenska kompisar. Längtar efter dig. Längtar efter att få komma och besöka er. Ha det bra så länge. Vi ses.Hälsa. …och trivs.Kramar.

Leave a Reply

