Bak och fram

Standard

Några saker som är bak och fram här i Austin/USA jämfört med hemma i Sverige.

1. Jag klär mig i shorts/linne, helst så lite som möjligt, för att vara utomhus här i Texas. Favoritkläderna är bikini men det funkar ju inte alltid. Däremot så tar jag på mig kläder om jag ska vara inomhus. Ska på bio med Nadja snart och vet att det brukar vara iskallt inne i biosalongen så nu blir det långbyxor och långärmad tröja.

2. Jag skriver en hel del datum på jobbet. I början blev jag helt virrig av att läsa månaden först och tänkte fel hela tiden. Nu har jag till och med börjat skriva 8/27 för mig själv. Tycker fortfarande att det är dumt, det är liksom ingen ordning, månad, dag, år. Nej, tacka vet jag svenska dag, månad, år-datumen, då börjar man i alla fall med det “minsta” och går till det “största”.

3. En annan sak jag har fått höra är att man inte ska skriva 7:or med streck? Jag gör alltid det men på jobbet blir det en blandning. Försöker skriva utan men sen ibland så kommer de av bara farten. Fast Nicks farmor skriver med streck så det kanske bara är ok att skriva med?

 

3 responses »

  1. Ja jag vet! Visst är det baklänges. Är definitivt inget fan av all airconditioning de har över allt. Kram Mickan

Leave a Reply

