September

Standard

Jag kan inte fatta att det redan är september. Tiden går så himla fort!!! Jag är lite besviken att jag inte kom in på någon av kurserna som jag sökte sen anmälan till. Men vad kan man vänta sig på distanskurser? Typ reserv 500  =ingen kurs för mig i höst. Jag vill bli klar till nästa vår men det känns så himla jobbigt att ta tag i saker och ting. Idag har jag i alla fall börjat skriva en projektbeskrivning så att jag förhoppningsvis kan använda ett av mina internships för en projektkurs som jag behöver ta. Och så måste jag antingen bita i det sura äpplet och övertala mig själv att plugga till den där jäkla omtentan och skriva den i januari eller söka in till en kurs i vår… Det känns lättare men samtidigt så skulle det vara skönt att bara ha examensarbete kvar till vårterminen. Lite mer överkomligt på något sätt. Jag vill bara börja jobba. Jag vill inte behöva tänka på något plugg överhuvudtaget, jag är så less på det. Och ibland önskar jag att jag inte pluggade till civilingenjör. Jag skulle vilja försörja mig på att sticka. Så att jag aldrig behövde känna press att prestera. Det känns som att jag har presterat i hela mitt liv och just nu är jag less på det. Vill inte.. Alla resultat som kan mätas och analyseras känns jobbiga. Samtidigt sporras jag av det. Vill få bekräftelse och höra att jag är bra och duktig. Och jag vet nog vad jag är bra på.. Jag måste bara hitta det jobbet som passar mig. Vet fortfarande inte vad jag vill göra. När folk frågar mig vad som är mitt drömjobb så har jag aldrig ett svar. För jag vet inte. Jag skulle nog vara nöjd på de flesta arbetsplatser. Nöjd med att göra det mesta. Måste man ha ett drömjobb? Jag vet inte, jag kanske bara måste komma i kontakt med mitt, men det har jag inte, inte än i alla fall..

4 responses »

  1. Livet är långt och det är bra med en utbildning i bagaget. Om du sedan kan försörja dig på stickning så är väl inte det dumt heller. Du hinner nog byta jobb några gånger. Aldrig dumt att ha drömmar.

  2. Det är bara att bryta ihop och komma igen Martina, du har gott om tid att testa olika jobb :)
    Försök foka på att blir klar med utbildningen så du har examen, då har du lättare att få olika jobb också. Kram

Leave a Reply

