Bat hotline

Standard

I fredags så hade vi inte så mycket att göra på kontoret så när vår energieffektiviseringskille frågade om jag ville följa med och göra en energideklaration så hakade jag på på en gång. Jag har gjort det en gång i Sverige också, när jag var praktikant för en dag, första året på min utbildning. Jag vet att alla jag pluggar med tycker att energideklarationer är bs men det var ändå kul att se, jag fick lära mig om isolering, vad alla siffrorna betyder på en AC och massa mer. Huset var så himla sött, ett litet, knappt 900 sq ft, gult trähus från 50-talet. Jag skulle kunna flytta in där på en gång! Men det var jäkligt dyrt för ett så litet hus, men i San Marcos kan man tydligen få såna hus mycket billigare. Så nu när Nick är och jobbar sitter jag och letar efter hus i San Marcos.. Jag vet att det är långt borta, måste plugga klart först, vi måste ha stadigare ekonomi, med mera, men jag är så himla sugen. Vill bara hitta ett bra hus så jag har något att jobba emot, det spelar ingen roll om det försvinner..

Annars så ska jag bara ta tag i att städa badrummet idag tror jag, och ikväll så ska vi nog åka och kolla på när fladdermössen flyger ut från South Congress-bron. Ska nog ringa the bat hotline först för att få höra vilken tid de kommer att flyga ikväll :) Och de rekommenderar att man tar med sig paraply om man tänker stå nära…

Image

Första sommaren jag hälsade på Nick och första gången vi kollade på fladdermöss, utanför Fredricksburg tror jag att det var.

4 responses »

  1. Martina, jag fick ditt brev idag!!! Tack så jätte, jättemycket!!! Fodralet var jättefint och jag gillar faktiskt färgerna :) Och det var roligt att få brev, det händer inte så ofta. Hoppas allt är bra. Jag älskar dig. Kram.

    • Men gud vad bra att det kom fram! Bara en dag sent till Mikaela i så fall :) Jag är inne på skype så vi kanske kan skypa en snabbis idag :) Hoppas allt är bra med er :) Jag älskar dig! Puss

      • Oj! Jag missade att du skrev. Du verkar ju ha ganska fullt upp i helgen men om du har tid någon dag kanske vi kan det?

Leave a Reply

