Helgen som var

Standard

var en mycket bra helg :) Vi åkte till New Braunsfels och flöt på floden med Nicks föräldrar och Nadja. Det var så himla skönt att svalka sig i vattnet och jag hoppades att jag skulle få lite färg och solen var ganska stark men jag har inte ens märken efter min bikini.. Jag har i och för sig använt solskyddsfaktor 45 hela sommaren :) Bra för min hud men jag har nog aldrig varit så här “blek” någon sommar förut.

ImageImageImageImageImageImage

Sen på kvällen var det kräftskiva med SWEA och det var så himla kul! Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig men det var i alla fall mycket bättre än det :) Kul att träffa andra svenskar och det var roligt att Nicks föräldrar bestämde sig för att stanna över natten så att de kunde följa med. Så nu har de ätit käftor swedish-style och Nicks pappa tyckte att det var riktigt gott! Han tyckte om den salta smaken istället för cajunkokade kräftor som han är van vid :)

Sen igår så skulle Nick äntligen få åka och surfa, hans pappa bestämde sig också för att följa med men körde först hem till Houston för att hämta sin longboard. Jag följde också med, tänkte att jag kunde hänga på stranden och läsa en bok och bara ha det skönt :) Saken är den att det är oftast bara bra surf i Texas när det är hurricane season, vilket betyder att det oftast är dåligt väder..Vi kom fram vid 4 tiden efter 4 timmar i bilen (vi körde fel några gånger) och Nick och hans pappa gav sig ut. Jag försökte ta några kort men gav upp ganska fort och började läsa min bok istället. När jag kollade upp igen så hade jag ingen aning om var de var plus att det var ganska svårt att se vem som var vem där ute. Så säger killen som är parkerad bredvid oss: “Isn’t that your guys getting washed up on the jetty??” Såklart det var!! Det är otroligt farligt att sköljas upp, vädret var inte det bästa och nära jettyn så blir det starka underströmmar så både Nick och hans pappa hade helt plötsligt befunnit sig närmare jettyn än vad de trodde och förstått samtidigt att de inte skulle klara av att simma tillbaka ut och inte heller kunna simma in till land för vågorna gick mot jettyn. Men de klarade sig båda två som tur var! Nick lyckades timea en våg och tog sig upp på jettyn med brädan bakom sig. Nicks pappa däremot drogs bakom sin bräda säkert 50 meter längs jettyn innan Nick lyckades hjälpa honom upp. De skar sig båda ganska mycket och fick många fina skrubbsår, Nicks pappa bröt ett finger på två ställen och förlorade sin vigselring.. Alla som var där hjälpte oss att rengöra såren och alla upprepade om och om igen vilken tur de hade haft. Jag förstod som aldrig hur farligt det faktiskt var, och tur var nog det för då hade jag nog oroat mig ännu mer..

Image

Image

Mer då,, det regnar här i veckan, men vi behöver inte frysa för det…

Image

 

4 responses »

    • Nä, det blir väl så när de måste surfa när det är sämre väder :) Jag är glad att jag hoppade över att surfa, Nick hade med en bräda till mig med men vågorna såg så jobbiga ut att jag inte ens gick ut i vattnet :) Kram

Leave a Reply

