Walnut Creek och stickad halsduk

Standard

Igår regande det hela dagen, mörka moln rullade in och det var verkligen uppfriskande. Jag och Nick sov utan att ha fläkten på för första gången sen jag kom hit utan att svettas ihjäl. Det kändes lite höstigt, nästan som att vara hemma, när jag inte såg solen på hela dagen och jag for och såg The family, och mindes hur vi brukade se Sopranos när jag var liten. Det kanske inte är det vanligaste att gilla men jag tycker om maffiafilmer, att få höra lite New York-italiensk-dialekt, härligaste dialekten, men samtidigt så ful.

Imorse så packade jag och Nick en ryggsäck med pizza från igår kväll och gjorde en utflykt till Walnut Creek, vi klättrade över nedfallna träd, hoppade på stenar i vattnet och klättrade längs stenväggarna:) Sen åt vi matsäcken ute på en sten och kollade på alla hundar som lekte i vattnet. Vi såg en hund som såg ut precis som  Buddy, jag har aldrig sett en hund som ser likadan ut. Hussen sa att han var en blandning mellan labrador och chow. Det var så himla härligt, det vara bara 25 grader här på förmiddagen, när vi kom tillbaka till bilen var det redan 30. Men jag har hittat en jättefin halsduk, en sån där som sitter ihop, som jag for och köpte garn till. Ett mörkt plommonfärgat garn och nu längtar jag efter lite kyligare väder så att jag kan använda halsdukar och tjocktröjor..

                                                                        Image

Leave a Reply

