I can live my own life in my own way if I want to.

Standard

Älskar Monty Python, kommer ihåg när jag och Nick brukade hyra filmerna när vi bodde tillsammans i Italien.. “Does anyone have a problem with my little scheme of marching up and down the squaaare?!” Så roligt! Och alla avsnitt som min pappa hade inspelade på VHS som vi brukade kolla på när jag var liten..

Idag så sa de på mitt ena internship att de nog inte behöver mig mer efter den här veckan. Har nästan väntat på det för jag har inte haft så mycket att göra de två senaste veckorna. Visst, när den andra kvinnan som tar hand om det mesta på kontoret inte är där så är det ju bra att jag är där men när vi båda är där så är jag överflödig. Jag hade redan för några veckor sen skicka ut några mail för att försöka få ett projekt som jag kan göra som en del av min utbildning, ett litet projekt först och sen ex-jobb. De ringe i alla fall tillbaka förra veckan och sa att de snart ska annonsera ut ett jobb, i 6 månader, och de vill träffa mig imorgon och berätta lite mer om vad det är de gör och vad jag har för mål. Spännande, men nu hoppas jag verkligen att jag får det, så håll tummarna för mig :) Dessutom så var det nästan skönt att min chef sa att de inte behöver mig längre för jag pratade senast igår kväll när jag gick och la mig med Nick om hur jag skulle berätta för henne ifall jag får det här andra jobbet. Jag vet inte om jag är konflikträdd men jag gillar i alla fall inte konflikter. Och nu blev det mycket lättare att berätta för henne att jag ska på intervju imorgon…

Igår fick jag dessutom världens bästa nyhet, min fina lillasyster Josefin ska komma och hälsa på mig! En hel vecka och jag har nog redan planerat upp varenda sekund, det ska bli så himla roligt att få rå om henne :)

Image

6 responses »

  1. Hej, hoppas det går bra på intervjun. Vi vill också hälsa på men det får bli nästa år :)
    Såg en tråkig grej idag; Gösta, som körde er på bröllopet och som vi hyrde lokalen av har dött. Han var visst över 80 år men ändå.
    Kram från oss.

Leave a Reply

