Monterry, Mexico

Standard

I helgen var jag och Nick i Mexico. Han ville inte att jag skulle skriva om det på bloggen eller Facebook och när jag tänkte efter så ville jag inte det heller. Det kändes läskigt på något sätt, som att kartellen håller koll precis som NSA och att vi absolut skulle bli kidnappade om jag skrev om det. Nu kunde vi liksom överraska dem och klara oss undan. Skämt åsido, allt gick bra, jättebra faktiskt men jag var faktiskt riktigt nervös innan vi åkte, men samtidigt så kändes det spännande. 

Vi åkte buss dit och nu har jag korsat Rio Grande, pratat en “massa” spanska. Jag har lärt mig lite grann som “Estoy bien peda” typ jag är skitfull? Haha tror jag i alla fall, svårt att veta eftersom att jag inte kan spanska :) Men det var superkul att träffa Luis igen och se var han kommer ifrån. Träffa hans familj, äta tacos till frukost, drick innedrinkar i Monterrey, hika i regnet, åka en massa taxi och bara hänga :) Jag tyckte verkligen om Mexico, eller Monterrey i alla fall, det är ju ett stort land och Luis sa att Monterrey är en industrial city, troligtvis väldigt stor skillnad från Cancun och andra turistställen. Men det var folk överallt, ute på gatorna, trafiken flöt på ett helt annat sätt än här i USA (jag blir galen på att USA inte har rörelsedetektorer vid trafikljusen, blir lika frustrerad varje gång jag är ensam vid ett trafikljus och jag får stå i flera minuter och vänta på att det ska bli grönt), alla var jättetrevliga, väldigt få kunde engelska så vi fick göra vårt bästa med den lilla spanska som vi kunde, fast vi hade ju Luis som hjälpte oss hela tiden också :) Anyway, en supertrevlig helg och jag har verkligen saknat att resa (till andra länder och inte bara flyga mellan Sverige och USA).. Här kommer mina favoritbilder från helgen, enjoy :)

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

9 responses »

  1. Hihi så direkt till Bella att ni skulle till Mexico när det förra inlägget kom upp : p hade rätt : p såg ut som ni haft en trevlig helg :) blir jätte sugen på att resa själv !

  2. Ser ut som en toppenresa :)
    Vi har kontrat med lite bilder från Barcelona i mail
    Hälsa Nick

    Kram från Mamma och Pappa

  3. Har sett på dina bilder från Mexico Det såg ju ut som ni har haft trevligt.Hoppas allt är bra och att det går bra med studierna. Kramar från farmor och och farfar till er båda..

  4. Hej, vi skrev kommentar igår men den verkar ha försvunnit?
    Hursom ser det ut som om ni hade jättetrevligt :)
    Vi har kontrat med lite bilder från Barcelona, har skickat länk i mail.
    Hälsa Nick så mycket.

    Kram från Mamma och Pappa

Leave a Reply

