Bull creek och mat för hela veckan

Standard

Nu kommer jag prata om vädert igen, jag vet att det blir ofta men vädret här fascinerar mig verkligen. Igår kväll blev det kallt här i Austin! Eller typ 25 grader med kalla vindar på kvällen. Jag blev så himla glad! Sprang och tog på mig jeans och långärmad tröja på en gång, får jag chansen så måste jag liksom ta den :) Sen blev det kanelbullar och film med Nadja, riktigt rolig film, Easy A, tror jag det hette.

Idag har jag och Nick varit till Bull Creek, älskar när det blir helg och vi hinner fara till någon av alla parker och friluftsområden runtom Austin. Det finns en hel del och idag föreslog Nick Bull Creek. Vi vandrade på små stigar, hoppade på stenar, Nick hoppade i vattnet, balanserade på omkull fallna träd och mycket mer. Och idag var det så himla skönt ute. I solen är det fortfarande varmt på dan, säkert 30-35 grader men i skuggan var det jätteskönt (man svettas inte när man står still). 

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Nu ikväll har jag druckit vin och lagat mat för hela veckan, hoppas jag i alla fall, det kommer nog inte räcka så länge. Nick äter alltid mycket mer än vad jag tror att han ska göra. Nu tänker jag se New Girl och sen sova, för jag har fått tillbaka mitt gamla jobb och ska jobba varje dag fram tills Jossan kommer :) Ibland har man tur!

6 responses »

  1. Harliga bilder! Undrar om det finns nagot liknande friluftsomrade har i Houston-omradet… Jag tyckte ocksa det var sa skont igarkvall nar det var lite svalare ute, jag sa till min man att man kanske antligen kan langarmat nu. Saknar att mysa i varma koftor utan att svettas halvt ihjal :)

    • Jag kan höra med Nick när han kommer hem, vet att han har pratat om några ställen i Houston som han gillar :) Jaa, men samma här :) Hade långärmat och scarf imorse när jag åkte till jobbet, det var bara 12 grader då, men sen blev det så klart 30 under dagen..

Leave a Reply

