Universum ger och tar

Standard

Universum ger: Jag fick tillbaka mitt jobb förra veckan, 5 dagar i veckan istället för 3. Och idag så fick jag löneökning. Blev jätteglad även om det inte rör sig om mycket pengar, typ inget alls, men det är inte minimum wage längre och det är typ vad alla andra får för liknande jobb här i Texas. 

Universum tar: Har ju varit inställd på att jag skulle kunna börja mitt internship och göra min projektkurs till skolan i november. Men ikväll när jag kollade min mail så har jag fått ett mail från dem att de tyvärr inte får anställa mig eftersom att de just har anställt 3 nya personer till sin avdelning. Suck.. Frågade Nick “How do you tell them that it really sucks but with nicer words?” Usch vad jag blir less! Att avsluta skolan här bortifrån har visat sig vara en riktig plåga! 

Det positiva var att de har skickat runt mitt CV till resten av företaget och det lät som att någon redan har nappat? Min kontaktperson sa att denna person nyligen har pratat med mig? I don’t think so, men så fort jag får han kontaktinformation så… Hur som helst, livet rullar på och som tur är så går det mesta bra, vilket gör det lättare att ta såna här smällar. Hade jag däremot varit arbetslös, internship-lös och inte haft en sån underbar och peppande man vid min sida så hade det nog varit en annan visa. 

6 responses »

    • Jaa, kollade upp vem det var som de sa kollar runt om det finns några öppningar för mig och det är han som är ansvarig för deras “Green building”-program så det skulle vara hur bra som helst. Men har inte fått hans kontaktinformation än men jag funderar på att ringa till den avdelningen imorgon och kolla om jag kan få prata med någon. Men Susan, där jag jobbar nu, sa att vi kan försöka ordna ett projekt till mig där annars. :) Kram

    • Tack mamma! Ska fortsätta leta och höra av mig till folk, och Susan har sagt att vi ska försöka ordna ett projekt som jag kan göra där om jag inte får något napp :) kram

Leave a Reply

