Åskoväder och klänningar

Standard

Jag tror aldrig jag har varit med om mer högljud åska än vad jag upplevde inatt. Vaknade flera gånger av höga knallar och det kändes som att hela huset skakade. Stormen måste ha varit precis ovanför oss! Det regnade hela natten och imorse också när jag skjutsade Nick till södra Austin. Han har åkt med en bekant för att surfa, dock så såg det inte ut som att det skulle vara så stora vågor men den andra killen ville fara. Jag bestämde mig dock för att stanna hemma, kände mig inte så peppad på att sitta på stranden i regnet även om det fortfarande är varmt ute. 

Ska snart fara och kolla på klänningar med Nadja. Nick och jag är bjudna på bröllop i november och Nick är en av the groomsmen och han var och provade tuxedon som de har valt ut igår. Kommer nog bli jättesnyggt, tycker om när han klär upp sig. Problemet är att jag vill att jag och Nick ska matcha, det här är det första bröllopet vi går på tillsammans och jag ser verkligen fram emot det. Jag googlade igår om det är OK att komma på ett bröllop med en klänning i samma färg som the bridesmaids och det verkar det som att det är, men anledningen de främst gav var att man kan ju inte veta i förväg vilken färg de kommer att ha på klänningen. Men det vet jag ju! Så jag ber er om råd, vad tycker ni? Är det OK eller inte?

6 responses »

  1. Sa lange det inte ar samma nyans av fargen bor det vara ok.
    Vi ska pa brollop i helgen och for min del ar det forsta gangen vi gar pa brollop tillsammans utan att min man ar i “the wedding party”.

    • Jag hittade en klanning och den ar morkbla men mer at har en nyans av typ lila i sig, sa jag tror det kommer att funka :)
      Va kul! Jag vill ga pa fler brollop, alskar brollop. Hela Nicks familj ska dit sa jag kommer att ha massa manniskor att vara med, hade nog kants mer nervost om jag inte hade kant nagon och Nick var i the wedding part…

  2. Om du har hittat en klänning som du känner dig fin i så tycker jag att du ska köpa den. Du kan väl skicka en bild på klänningen och skorna. Kram.

Leave a Reply

