De små sakerna

Standard

Imorse ösregnade det. Det verkligen öste ner! Och kallt var det också! Och Nick började jobba kvart i 7 och jag tjänade ingen tid på att ta bussen så jag bad honom släppa av mig vid Starbucks vid mitt jobb på vägen. Och direkt jag öppnade bildörren så blev jag blöt och jag kunde inte springa fort nog in på Starbucks. Och när jag kom in så är det första jag upptäcker att jag har glömt plånboken i bilen och det fanns verkligen ingen chans att jag skulle springa ut i regnet igen för att försöka stoppa Nick för han var redan halvvägs över parkeringen. 

Så jag frågade om det gick bra att jag satt ett tag inne på Starbucks i alla fall och blev erbjuden vatten men var inte så sugen på det. Så jag satte mig och jobbade ett tag och väntade på att klockan skulle gå och efter typ 45 minuter så ser jag Nick komma springande över parkeringen med min plånbok och ett paraply. Gud vad glad jag blev :) När han såg att min plånbok var kvar i bilen så hade han ringt till Starbucks och frågat om han kunde ge dem sina kortuppgifter så att han skulle kunna köpa någonting till mig att dricka men enligt company policy så får de inte det. Så han frågade de andra på hans jobb om de kunde täcka för honom så att han kunde köra tillbaka och lämna min plånbok till mig och plockade dessutom upp ett paraply på vägen :) Det gjorde min dag!

I övrigt så var jag utelåst när jag väl gick till jobbet, så fick sitta i receptionen hos våra grannar i 15 min innan nån kom och öppnade. Tur att jag ine behövde stå ute i alla fall för det var kallt! Och det känns inte som att jag har riktigt vaknat idag, förrän nu typ. Så ikväll ska jag försöka lägga mig supertidigt :)

2 responses »

  1. Gulligt av Nick att komma med plånbok och paraply. Hur kallt är kallt ? Här har det snöat halva dagen, men det ligger nog inte kvar. Kram.

Leave a Reply

