Komma ikapp

Standard

Hela den här veckan känns som att den har gått till att komma ikapp. Jag var trött efter en hektiskt men otroligt rolig vecka med Josefin plus bröllopet förra helgen. Sen har jag liksom kämpat i uppförsbacke och det var nog inte förrän jag somnade i Nicks famn klockan 8 i fredagskväll och inte vaknade förrän väckarn ringde på lördag morgon som jag kände mig i fas. Berodde nog på att jag fick jobba över nästan varje dag förra veckan plus att vi ställde om till vintertid förra söndagen, så nu blir det mörkt vid 6 här. Känns så himla konstigt eftersom att det fortfarande är ganska varmt här.

Jag utlovade ju uppdateringar från mina och Jossans äventyr men de får vänta lite, tror jag berättar om den här helgen istället :)

I lördags morse gick jag upp tidigt och gjorde mig iordning för att springa Color me rad med Nadja. Det är ett 5 kilometers lopp där de kastar pulverfärg på en medans man springer. Man blir väldigt färgglad och det var faktiskt riktigt kul att springa :) Man kunde liksom fundera på vilken den nästa färgen skulle vara och vi tog en massa kort medans vi sprang :)

Image

 

Image

Image

Image

ImageImageImage

Sen hade jag och Nick tänkt att åka till Enchanted Rock och vandra och tälta men om man vill göra det på en lördag så måste man tydligen boka flera månader i förrväg. Men nu funderar vi på att åka dit på fredag om det är fint väder för de säger att det är jättefint att vandra där under stjärnorna. Men hur som helst så åkte vi till Pace Bend Park istället, bara en timme från där vi bor och det är som fortfarande i Austin-området, vid Lake Travis. Jag packade alla våra fleecetröjor och stannade och köpte en sovsäck, campingkuddar och fleecefilt på vägen. Ville absolut inte frysa men det visade sig att det inte var så kallt den natten. Vi vandrade runt tills det blev mörkt, grillade steaks och sov i tält :) Och idag så vandrade vi lite till och sen så stannade vi på Briarcliff Bistro och Bacon Bar, lite roligt namn tycker jag, och åt brunch. Vi satt ute och lokala musiker spelade och vi firade farsdag och min namnsdag som farfar ringde och påminnde mig om. Tack farfar :)

Image

 

Visst matchade jag det bra? :)

 

Image

 

Jag och Nick är otroligt koordinerade :)

 

ImageImageImageImage

2 responses »

Leave a Reply

