Dag 1: När Jossan var här

Standard

Äntligen helg och jag och Nick har varit ute och ätit middag. Italienskt, så gott! Har varit sugen på pasta hela dagen :)

Tänkte att jag äntligen skulle ta och berätta lite om vad jag och Jossan hade för oss när hon var och hälsade på :) Hon flög in till Houston på lördag kväll och skulle landa vid 6. Jag satte mig i bilen klockan 5, var redan i Katy hos Nicks föräldrar, och for för att tanka och körde sedan ut på feedern till motorvägen. Och det tog stop! Efter 45 minuter hade jag tagit mig typ 500 meter och ringde förtvivlad till Nicks syrra och frågade om hon kunde kolla hur länge trafiken skulle vara såhär. Hon gav telefonen till Nicks pappa och han informerade mig om att motorvägen var avstängd! Avstängd! Ingen trafikolycka eller bara mycket trafik. Hela jäkla motorvägen var avstäng hela helgen! Så jag körde tillbaka in till deras kvarter och fick ta småvägar några kilometer och sen ta mig ut på motorvägen. Så när jag trodde att Jossan skulle landa så hade jag precis påbörjat min färd till flygplatsen. Jag hoppades så himla mycket att planet skulle vara försenat, att det skulle ta långt tid att gå genom immigration och att hon skulle få vänta aslänge på sitt bagage så att jag kunde vara där och krama om henne när hon kom ut! Och jag hann dit :) Gud vad glad jag var att se henne :) Sen åkte vi hem till Nicks mamma och pappa och sov och sen på morgonen så gick vi över till the country club (rättare sagt körde för det spöregnade ute) och åt frukost med Nicks mamma och mormor :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De tyckte om Jossan så himla mycket båda två! Sen åkte vi till kyrkan med Nicks mamma och pappa så Jossan fick se hur det är att gå i kyrkan här, en upplevelse, jämfört med våra kyrkor hemma.

Sen på eftermiddagen körde vi tillbaka till Austin och for och handlade och tog det lugnt :) Det var vår första dag tillsammans, mer kommer :)

2 responses »

    • Jaa det var vekligen jättekul att få rå om henne och visa henne så mycket som möjligt av Austin och lite av Houston :) Men hon var bara här i 6 dagar och tiden gick superfort :) Jaa, gud tänker på det varje dag jag åker hem från jobbet, att gud vad fort man vänjer sig ändå vid att sitta fast i trafiken, men usch vad mycket tid man slösar!

Leave a Reply

