Ett nytt år

Standard

Vi började med att vara sjuka, allihopa. Hoppas det inte snurrar runt och kommer tillbaka. Jag hade tänkt att skriva under jul och nyår, om allt som hänt och allt som inte hänt. Vissa lite bilder.. men det får bli senare :) Trodde jag skulle längta hem jättemycket under jul, som jag gjorde förra året. Då var allting nytt och Nicks familj firade jul på “fel” sätt. Den här gången kunde jag njuta av att vara ledig och ta det för vad det var. Nej, de firar inte lika bra som min familj men nu är de min nya familj och vi behöver inte fira likadant. Vi hade några fina dagar och jag är så himla glad att jag verkligen känner att jag har en familj här med och att de ser mig som en självklar del av deras familj. 

Såå, what’s new? Vi flyttade in i en lägenhet tillsammans med Nicks syster helgen innan jul. Så himla skönt! Nytt ställe, nära till jobbet, slipper spendera asmycket tid i rusningstrafik här i Austin för nu kan jag gå hem. Tänk va, jag kan GÅ hem :) Vi bor på en ganska lugn gata och det finns massa restauranger bara 5-10 minuters promenad. Igår gick vi på en promenad för att utforska området och i anslutning till alla dessa restauranger så finns också en biograf. Det finns en rakt över motorvägen också men vet inte om jag vill gå till den. Och idag kunde jag gå till mataffären och köpa kryddor.. Jag är så himla glad att jag kan gå, känns jättekonstigt men det gör verkligen min dag, varje dag :) Om ett tag kanske det inte känns så speciellt men än så länge är det det bästa jag vet!

5 responses »

  1. Trafiken är verkligen en mardröm och en sån stor förändring jämnfört med lilla stan jag kommer ifrån hemma. Här har vi gångavstånd till en park, men mataffärer och annat måste vi ta bilen till – tyvärr.
    Gott Nytt 2014!

    • Jaa trafiken är verkligen något man får vänja sig vid och var en svår omställning för mig i början.. Men nu när vi flyttade och jag har kunnat gå så märker jag hur mycket jag har saknat det och det ger en frihetskänsla :) Och vardagsmotion :) Detsamma!

  2. Kommentaren innan var till ditt inlägg den 19:e. Till det här skulle det vara: Vad kul att du kan gå. Det är ju vi vana vid. Skönt! Kram.

Leave a Reply

