Rigoletto

Standard

Vi är på en kortvisit i Katy i helgen. Vi har hälsat på Nicks mormor och en av hans bästa kompisar som han inte sett på väldigt länge. Det är kul att träffa alla men jag känner mig så himla stressad över exjobb, ny kurs och att ta examen i tid/göra ett bra jobb. Har alltid haft höga krav på mig själv, jag vet det, och det blir oftast väldigt bra i slutänden men just nu så går det knappt en minut när jag försöker ta det lugnt och göra andra saker som jag inte känner mig stressad och tänker att jag egentligen borde plugga.. Usch! Som just nu till exempel, borde revidera min projektplan och kravspec men bara tanken på det känns jättejobbig. Men jag ska försöka jobba på det i en och en halv timme nu och sen blir det roligare saker :) Nicks moster har säsongsbiljetter till operan här i Houston men hennes man är på jobbresa i Europa just nu så hon frågade om Nick och jag vill gå istället. Så vi ska se Rigoletto i eftermiddag och innan så ska vi äta buffé och ta ett glas vin! Har rotat igenom alla garderober här hos Nicks mamma och pappa för jag hade på mig jeans och tshirt när vi åkte hit igår och tog bara med mig träningskläder, känns inte riktigt som passande klädesel, men jag tror jag har hittat en bra klänning nu!

2 responses »

Leave a Reply

