Warrior dash och ny vecka

Standard

I helgen sprang vi the Warrior dash. Nick hade signat upp sig för the competitive run och sprang 8:30 på morgonen. Jag sov i bilen på vägen dit och hann precis till starten för att se honom springa iväg. De 25 snabbaste männen och 25 snabbaste kvinnorna blev kvalificerade för the world championship i Warrior Dash och Nick kom in på 11e plats.. Men med en stukad fot som han hade sprungit på i över en mile. Har aldrig sett en sån bula på en fotled förut. Jag sprang runt hela, runt 7 km och klarade alla hindren helt själv :) Var grymt nöjd efteråt! Söndagen spenderades i soffan och vi kollade på The Hobbit och sen gick och såg tvåan på bio. Man får vara kreativ när man har en man som verkligen inte tycker om att sitta still :)

Nu är det en ny vecka och jag har typ ingen motivation till exjobbet. Det känns så nära men samtidigt så långt bort. Men jag jobbar på sitter varje dag och skriver och vrider och vänder på orden. För eller senare kommer det att bli klart.

4 responses »

  1. Kul :) men inte roligt att vricka foten, jag gjorde ju också ett par ordentliga vrickningar i 18-20 års åldern. Efter det har jag ju fått tejpa mig när jag springer orientering.

    • Jaa jag sa till Nick att han också borde börja göra det! Tejpa alltså.. Känns som att han inte har så starka fotleder och det är fortfarande inte riktigt bra, men mycket bättre iaf :)

Leave a Reply

